Mogłoby się wydawać, że reklama zewnętrzna jest czymś nowym, ale była ona obecna już w czasach starożytnych. Stosowano przykładowo napisy na ścianach budynków. Miało to na celu promowanie różnych punktów usługowych. Szyldy reklamowe pojawiły się w średniowieczu. Za współczesny rozwój tej formy promocji uznaje się wiek XIX, popularne stało się sięganie po plakaty zewnętrzne, swój początek miały także billboardy. Obecnie można liczyć na ogromne możliwości. Firma reklamowa łódź ma do dyspozycji szyldy, tablice reklamowe, litery przestrzenne, ekspozytory produktowe, druki wielkoformatowe, witryny itd. Warto poznać największe zalety reklamy outdoorowej, bo jest ich wiele.
Jakie są dostępne rodzaje reklam i szyldy Łódź?
Wyróżnia się wiele rodzajów reklamie zewnętrznej. Może być to reklama świetlna łódź podświetlana, co pozwala na jej wyróżnienie, lepsze wyeksponowanie kluczowych treści i grafiki. Staje się ona widoczna przez całą dobę, co przekłada się na jej większą skuteczność. W przypadku reklam zewnętrznych niepodświetlanych wykorzystuje się wyłącznie naturalne światło. Ciekawą opcją jest diapazon reklamowy, który prezentuje treści z obydwu stron tablicy. Jest wiele nośników reklamy zewnętrznej. Należy wobec tego dobrze przemyśleć swój wybór, w zależności od efektu, jakie chce się uzyskać i możliwości finansowych. Billboardy prezentują się bardzo efektownie ze względu na swoje duże wymiary. Można je spotkać na ścianach budynków i słupach. Umieszcza się je także na specjalnych konstrukcjach, przez to stają się obiektami wolnostojącymi. Z kolei plakaty i afisze przykleja się najczęściej na tablicach ogłoszeniowych i słupach, witrynach sklepowych i szybach. Z reklamy o dużych rozmiarach wymienić można banery. Coraz popularniejsza jest reklama na pojazdach, czyli car wrapping. Samochody okleja się specjalną folią, na której znajdują się treści promocyjne. Alternatywą będą naklejki, reklamy magnetyczne. Przedsiębiorcy mają także do dyspozycji reklamy sandwich, wielkoformatowe, infoscreeny.
Dlaczego warto zdecydować się na reklamę zewnętrzną?
Reklama zewnętrzna ma wiele zalet, jest powszechnie spotykana, cechuje się dużą siłą oddziaływania. Przy jej pomocy można z łatwością dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, konkretnej grupy docelowej. Nikt nie lubi nachalnej reklamy, dlatego bilbordy, plakaty i szyldy sprawdzają się rewelacyjnie. Widać je już z daleka, przechodzi obok nich mnóstwo osób. Nawet jeśli ktoś nie jest bezpośrednio zainteresowany, to reklama zapada w jego pamięci. Jest to wobec tego skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki, zaufania do niej. Wielu konsumentów lubi sięgać po to, co wydaje się być znajome. Zaletą reklamę outdoorowej jest także jej prostota. Wzbudza zainteresowanie, jest to nowoczesne narzędzie do promowania swoich usług i produktów. Odbiorcy reklamy zewnętrznej doceniają jej ciekawą formę artystyczną. Koszt wykonania tego typu promocji jest uzależniony od wielu czynników. Na cenę wpływa przede wszystkim powierzchnia reklamowa, rodzaj nośnika, zastosowana technika, zasięg, grupa docelowa. Przygotowanie materiałów promocyjnych warto powierzyć profesjonalistom czyli agencji reklamowej z Łodzi DevelopZone.